Venus (2018)
H. 150 cm. W. 70 cm
betong, porslin, färg
I verket VENUS finns kopplingar såväl till den danske författaren Peter Høegs beskrivning av människans önskvärda liknelse med babymuggen, vilken med sin rundade botten automatiskt tippas upp efter att ha fallit, som till renässansmålaren Botticellis välkända verk VENUS FÖDELSE. Karin Hälls tolkning av Botticellis verk rymmer frågor om återuppbyggnad, söndrande och trasighet. Vardagliga material som krossat porslin leder tankarna till ägg- och snäckskal. Med destruktivitet och konstruktion som utgångspunkt skildras faser av förnyelse.
Eng
Venus (2018)
H. 150 cm. W. 70 cm
concrete, porcelain, paint
In the work VENUS there are links both to the Danish author Peter Høeg’s description of man’s desirable likeness to the baby cup, which with its rounded bottom is automatically tipped up after falling, and to the Renaissance painter Botticelli’s well-known work THE BIRTH OF VENUS. Karin Häll’s interpretation of Botticelli’s work contains questions about reconstruction, disintegration and brokenness. Everyday materials such as broken porcelain bring to mind egg and seashells. With destructiveness and construction as a starting point, phases of renewal are depicted.
Solo exhibition Order Of Things, Passagen, Linköpings konsthall 2019 > review Christer Fällman