EQUUS ASINUS. PACKÅSNA (2013)
Gips, epoxy, packfilt, garn
H. 140 cm. L. 210 cm
Packåsna: härkomst, last, förflyttning. Åsnan är byggd i naturlig storlek av b l a pack- och flyttfiltar.
www.konsten.net 19 mars 2013 , Jakob Anckarsvärd, recension om utställningen ÄGD:
Hembygden är starkt kopplat till barndomen, vilket man gärna snubblar in på i Karin Hälls skulptur ”Skridskor” vilka just känns i sin klumpighet, som minnet av barndomens truliga turer på isen. De manifesterar något ofullkomligt och frustrerande, som man gärna skrattar år i efterhand men som var svårt att ha distans till eller ens uttrycka vid tillblivelsen. Samma konstnär har byggt en lappad stackars åsna som står längst bort i lokalen. Verket har en förbluffande stark och påtaglig närvaro. Den är integritetsfull och samtidigt väldigt ödmjuk.
2018 Solo exhibition, Bror Marklunds skulpturstipendiatutställning, Örnsköldsviks Konsthall och Museum
>recension Karin Lundqvist, Volym
EQUUS ASINUS. PACK DONKEY (2013)
Plaster, epoxy, packing felt, yarn
H. 140 cm. L. 210 cm
Pack donkey: origin, load, movement. The donkey is built in natural size from packing and moving blankets.
www.konsten.net March 19, 2013 , Jakob Anckarsvärd, review of the exhibition ÄGD:
The hometown is strongly linked to childhood, which one often stumbles upon in Karin Häll’s sculpture “Skates”, which in its clumsiness feels like the memory of childhood’s clumsy trips on the ice. They manifest something imperfect and frustrating, which we laugh about years later but which was difficult to distance ourselves from or even express at the time of creation. The same artist has built a patched-up poor donkey that stands at the far end of the room. The work has an astonishingly strong and tangible presence. It is full of integrity and at the same time very humble.
2018 Solo exhibition, Bror Marklund’s sculpture scholarship exhibition, Örnsköldsviks Konsthall och Museum
review Karin Lundqvist, Volume